• يکشنبه ٥ آذر ١٤٠٢-١٣:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٩٢
آخوندی خبر داد:10-195

از پیشرفت 34 درصدی همه پروژه های شهرداری تا پیشرفت 58 درصدی پروژه های توسعه محله ای

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در گزارش نظارتی ۶ ماهه اول بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در شش حوزه مأموریتی، از پیشرفت 34 درصدی همه پروژه های شهرداری تهران به طور میانگین تا پیشرفت 58 درصدی پروژه های توسعه محله ای خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه اول بودجه ۱۴۰۲ «پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای شهرداری تهران»، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: گزارشی از آنچه که شهرداری تهران در پروژه های تملک دارایی سرمایه ای در بودجه ۱۴۰۲ در ۶ ماهه اول سال انجام داده است و بیش از ۶ جلسه کمیسیون را به بررسی این گزارش‌ها ارائه دادیم.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا قصد داشتیم گزارش ۵ ماهه را تکمیل و ارائه کنیم، افزود: این گزارش در راستای وظایف نظارتی شورا آماده شده و هدف ما این است که یک تصویر کاملی از آنچه در ۶ ماهه اول سال در بحث تملک دارایی سرمایه ای انجام شده را ارائه دهیم و به صورت ماموریتی بررسی کردیم.
آخوندی گفت: این گزارش اقدامات انجام شده شهرداری است و البته نقاط ضعف و مشکلاتی که در اجرای بودجه وجود داشته را بررسی کردیم و این گزارش برای خود مدیران ارشد شهرداری ممکن است جالب باشد و نکاتی را ارائه می‌کنیم که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته بود، امیدواریم این گزارش بتواند نواقص آن برطرف و در ۶ ماهه دوم سال کم و کاستی ها جبران شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: گزارش بعدی ما، گزارش ۹ ماهه خواهد بود همچنین در گزارشی بررسی عملکرد شهرداری در تبصره‌های بودجه را نیز آماده کردیم و امروز در جلسه کمیسیون نهایی شد، در اختیار سایر کمیسیون های شورا قرار خواهد گرفت تا نظرات خود را ارائه دهند.
وی تصریح کرد: جلسات ما برای بررسی این گزارش ها با حضور مدیران شهرداری برگزار شده و دوستان نکاتی را ارائه کردند، که برخی مورد قبول واقع شد اما برخی دیگر خیر. این گزارش مربوط به اقدامات انجام شده تا ۳۱ شهریور ماه است.
آخوندی با بیان اینکه گزارش در دو بخش تملک دارایی سرمایه ای و درآمد و منابع است، اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۲، ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است، در سه بخش تملک دارایی سرمایه ای، هزینه ها و تملک دارایی مالی مصوبات داشتیم که در بخش هزینه‌ها شهرداری ابلاغ کمتری داشته، در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای  ۳۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان مصوب شورا بوده که شهرداری ۳۸ هزار میلیارد تومان ابلاغ کرده و در بخش تملک دارایی مالی ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد مصوب و شهرداری ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ کرده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر با اشاره به اینکه ابلاغ ها براساس تبصره‌ها، املاک تصرفی، نهادها و دیون بلامحل است، گفت: شهرداری باید دقیق توضیح دهند چرا برخی از ابلاغ ها از مصوبات شورای شهر بیشتر است. 
وی با اشاره به پروژه های تملک دارایی سرمایه ای، تصریح کرد: برخی از پروژه ها مربوط در واحدهای ستادی بوده که ۲۸ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده و ۲۹ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده که ۳ درصد بیشتر از مصوبه شورا است و در حوزه پروژه های مناطق ۲۲گانه، ۷ هزار میلیارد تومان مصوب و ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ابلاغ شده که ۱۹ درصد مازاد مصوبات شورا است.
آخوندی گفت: کل پروژه های تملک دارای سرمایه ای مستمر و غیر مستمر  ۱۶۵۱ پروژه است که در واحدهای ستادی  ۳۶۲ پروژه بوده و از این تعداد ۱۳۸ مستمر و ۲۲۴ غیر مستمر بوده همچنین در مناطق ۲۲ گانه ۱۲۸۹ پروژه داشتیم که ۸۳۵ مستمر و ۴۵۴ غیر مستمر است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر در رابطه با اعتبارات ابلاغی، گفت: در پروژه‌های مستمر ستادی، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب کردیم و شهرداری  ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ابلاغ و ۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده است، در پروژه های غیر مستمر ما ۱۹ هزار میلیارد تومان مصوب کردیم و شهرداری ۲۲ هزار میلیارد تومان  ابلاغ کرده و ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده است. کل اعتبار ابلاغی ۱۰۳ درصد در پروژه های مستمر ۷۱ درصد و غیر مستمر ۱۲۰ درصد ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در پروژه های مستمر مناطق ۲۲گانه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب کردیم و ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ کرده و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده است و اضافه ابلاغ بیشتر مربوط به حوزه آسفالت است. البته در کمیسیون اعلام کردند که در اصلاحیه اشاره خواهیم کرد.
آخوندی گفت: در پروژه های غیر مستمر مناطق ۲۲گانه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب کردیم و ۴ هزار میلیارد ابلاغ و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تخصیص یافته است، این ابلاغ اضافه به دلیل پروژه های توسعه محلی تغییر ماهیت از مستمر به غیر مستمر شده است و اضافه ابلاغ در این مورد باید توضیح دهند. رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در بحث مازاد بر مصوب، در بررسی هایی که داشتیم شهرداری در ۱۵ پروژه بیش از مصوب شورای شهر ابلاغ کرده است، به عنوان مثال در بحث مرمت و تکمیل مجموعه ورزشی قائم ۱۵ میلیارد تومان مصوب کردیم اما شهرداری ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ ابلاغ و تخصیص داشته است، در منطقه ۱۶ برای مجموعه شهربانو ۱۹ میلیارد تومان مصوب کردیم که شهرداری ۴۷ میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص کرده است در احداث خیابان ۴۵ متری بهار ۱۰ میلیارد تومان مصوب کردیم و شهرداری ۱۷ میلیارد تومان تخصیص و ابلاغ داشته است. برای اراضی ساصد ۱۵ میلیارد تومان مصوب کردیم شهرداری۴۳ میلیارد و ۵۰۰ ابلاغ کردند.
وی گفت: ۱۷ردیف داریم که پروژه‌هایی است که بین مناطق و معاونت جابه جا شده است وقتی شورا مواردی را مصوب می‌کند شهرداری نمیتواند جابه جا کند ۱۵ مورد درباره مساجد است که از مناطق به معاونت شهرسازی منتقل شده، ۲ مورد مربوط به بهسازی و تجهیز دبیرخانه شهر دوستدار کودک است که از معاونت امور اجتماعی به منطقه ۳ منتقل شده و مورد اخر احداث پایگاه مدیریت بحران ناحیه ۶ منطقه ۲ به سازمان پیشگیری تکلیف کرده بودیم که به منطقه ۲ جابه جا شده است. تمام ردیف ها بررسی شده و این ۱۷ مورد در کل بودجه جابه جا شده که نباید این اتفاق رخ میداد. 
آخوندی با اشاره به پروژه های تملک دارایی سرمایه ای به تفکیک ۶ ماموریت، تصریح کرد: در ماموریت فرهنگی اجتماعی ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد مصوب کردیم، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و هزار و ۷۰۰ میلیارد تخصیص داده است. پیشرفت فیزیکی پروژه های مستمر ۳۲ درصد و غیر مستمر ۲۶ درصد است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در ماموریت حمل و نقل ۲۴ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان مصوب و ۲۵ هزار میلیارد ابلاغ و ۲۲ هزار ‌میلیارد تومان تخصیص داده شده است که پیشرفت فیزیکی پروژه های مستمر ۴۹ درصد غیر مستمر ۳۳ درصد است. 
وی ادامه داد: در ماموریت خدمات شهری، ۴ هزار ۱۷۰ میلیارد تومان مصوب و ۴ هزار ۱۹۹ میلیارد تومان ابلاغ و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که پیشرفت فیزیکی پروژه های مستمر ۳۶ درصد غیر مستمر ۱۷ درصد است
آخوندی گفت: در ماموریت ایمنی و‌ مدیریت بحران، هزار میلیارد تومان مصوب و و به همان اندازه ابلاغ شده است و ۶۹۳ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که پیشرفت فیزیکی پروژه های مستمر ۲۴ درصد غیر مستمر ۲۱ درصد است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر افزود: در ماموریت شهرسازی، ۱۶ هزار میلیارد تومان مصوب و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است و ۲ هزار و ۱۰۰  میلیارد تومان تخصیص داده شده است که پیشرفت فیزیکی پروژه های مستمر ۴۴ درصد غیر مستمر ۲۸ درصد است
وی تصریح کرد: در مأموریت توسعه مدیریت و هوشمندسازی، ۳ هزار میلیارد تومان مصوب و ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است و ۲ هزار ۴۸۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که پیشرفت فیزیکی پروژه های مستمر ۱۹ درصد غیر مستمر ۵۳ درصد است
اخوندی گفت: طبق گزارش سامانه کنترل پروژه در بخش پروژه های تملک دارایی سرمایه ای ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که نیاز به کار کارشناسی دارد که مناسب بوده یا خیر. همچنین در حوزه شهرسازی اختلاف زیادی را بین بودجه مصوب و ابلاغ داشتیم، هزینه صدور پروانه و پایان کار پروژه های تامین مسکن باعث این اختلاف شده است، که باید در این باره به صورت دقیق شهرداری گزارش ارائه دهد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به اهم پروژه‌های شهرداری تهران، گفت: در بخش تملک دارایی سرمایه ای هزار و ۶۰۰ پروژه  داریم که به اصلی ترین پروژه ها اشاره میکنیم در معاونت فرهنگی اجتماعی ۵ پروژه داریم در مورد خانه شهر ۸۵ میلیارد تومان مصوب کردیم و  ۷۶ میلیارد تومان تخصیص بوده و تنها ۴ میلیارد نقد بوده که نشان می دهد باتوجه به اهمیت این پروژه عدد خوبی پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: ما در تمام جلساتی که داشتیم درباره نقدینگی و پرداخت های شهرداری مشکل داشتیم و سامانه اطلاعات دقیق نمیداد، ما در شورا بودجه مصوب نمیکنیم بعد شهرداری هر جور داش خواست پرداخت کند شهرداری باید براساس کد پروژه پرداخت کند تا بتواند گزارش دقیق براساس پروژه را ارائه دهد.
آخوندی ادامه داد: در بحث احداث ساختمان موسیقی ۶۰ میلیارد تومان مصوب کردیم ۲۶ میلیارد تخصیص و نقدینگی پرداخت شده که عدد خوبی است اما ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پروژه فعال است در بحث البرز لشرک ۱۰ میلیارد تومان مصوب کردیم که ۲۰ میلیارد تومان نقدینگی دادند اگر در اصلاحیه نگاه مناسبی داشته باشیم سرمایه ای آزاد می شود. در بحث پروژه ایوان ری نقدینگی تزریق نشده و همچنین مرکز نمایشی صبا پروژه متوقف شده و نقدینگی تزریق نشده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اهم پروژه های حمل و نقل گفت: بودجه امسال براساس حمل و نقل تصویب شد، برای خط ۶ چند ردیف بودجه داشتیم که این موارد تجمیع کردیم و ۲ هزار میلیارد مصوب کردیم، عینا ابلاغ شده و هزار و ۴۰۰ میلیارد تخصیص داده شده و از منابع عمومی ۲۳۷ میلیارد تومان، ۵۰۰ میلیارد تومان برات کارت و ۲۶۳ میلیارد تومان اوراق مشارکت و سر جمع هزار میلیارد تومان در ۶ ماه پرداخت که نشان می دهد عدد خوبی ۵۹ درصد پیشرفت سهم سال را داشته است.
وی افزود: درباره خط مترو نیز هزار و ۲۷۰ میلیارد مصوب کردیم و و ۷۶۰ میلیارد تومان تخصیص سده که از بخش منابع عمومی ۱۸۰ میلیارد تومان، در بخش اوراق مشترک ۲۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده است و سرجمع ۳۹۵ میلیارد تومان پرداختی صورت گرفته‌ است که پیشرفت فیزیکی سهم سال آن ۳۴ درصد است.
آخوندی گفت: درباره خط ۱۰ نکته داریم مصوب بودجه مصوب شورا ۵۰ میلیارد تومان بوده اما شهرداری هزار و ۸۱ میلیارد تومانپرداختی داشته که ۸۵۸ میلیارد تومان از عوارض ملک در منطقه یک و بیش از۲۰۰ میلیارد بابت ملک در خیابان ولیعصر است و باید توضیح دهند وقتی مصوب و تخصیص ۵۰ میلیارد بوده چرا پرداخت هزار میلیارد بوده است. 
رئیس کمیسیون با اشاره به پروژه احداث و تکمیل سایر خطوط مترو، گفت: از بخش منابع عمومی ۵۳ میلیارد تومان، در بخش اوراق مشارکت ۲۲ میلیارد تومان، در بخش برات کارت ۸۰ میلیار تومان پرداخت شده که در مجموع ۱۵۵ میلیارد تومان پرداخت انجام شده که نسبت به بودجه مصوب عدد مناسبی است. در بخش احداث و توسعه پایانه‌ها و پارکینگ ها نقدینگی صفر است همچنین کمک به تامین به ناوگان خطوط از ۷۱ میلیارد تومان، ۹۰میلیارد تومان پرداخت شده است و در مجموع ۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان به شرکت مترو پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش بهره برداری مترو، عددهای را مصوب کردیم که نشان می دهد برای شورا مهم بوده است، افزود: در بهسازی خطوط مترو ۱۰۶ میلیارد تومان مصوب کردیم که ۸۹ میلیار پرداخت شده، در تعمیرات اساسی ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که ۹۹ میلیارد پرداخت کردند و تعمیرات اساسی تجهیزات متحرک مترو ۱۵۵۰ میلیارد تومان مصوب داشتیم که ۷۷۵ میلیارد تومان ابلاغ شده اما تنها ۲۶۶ میلیارد تومان نقدینگی پرداخت شده است. ۴۵۴ میلیارد تومان به شرکت بهره برداری مترو پرداخت شده است.
آخوندی با اشاره به پروژه های اتوبوسرانی گفت: در بخش بهسازی خطوط اتوبوسرانی، ۱۳۲۵ میلیارد تومان مصوب کردیم، ۹۰۰ میلیارد تخصیص شده و فقط۱۰۰ میلیار فقط نقدینگی دارد و باید توضیح دهند چرا عدد انقدر کم است درحالی که در کد پروژه دیگری درباره مراکز اتوبوسرانی ۲۴ میلیارد تومان داده اند اما در بحث بهسازی که ۹۰۰ میلیارد تومان مصوب داشتیم و تاکیدات ویژه‌ای که بوده فقط ۱۰۰ میلیار تومان پرداخت شده است. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره خرید اتوبوس، تصریح کرد: شهرداری ۶۲۷۲ میلیارد تومان  پرداخت کرده که ۲۳۷۴ میلیارد تومان نقد، ۳۴۸ میلیارد تومان برات کارت، ۳۵۵۰ میلیارد تومان حواله غیر نقد و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت است.
وی افزود: در بحث اتوبوس برقی و اتوبوس های مخصوص افراد دارای معلولیت پرداخت صفر است، از محل وزارت کشور نیز ۹۷ اتوبوس را تحویل گرفتیم و از قرارداد ۱۴۰۱ عقاب افشان ۴۰ دستگاه تا پایان شهریور تحویل شده سر جمع ۶۵۷۲ میلیارد تومان شهرداری بابت اتوبوس پرداخت شده است و براساس قراردادهایی که تحویل دادند، بسیاری مربوط به ۶ ماهه دوم سال است.
آخوندی تصریح کرد: در بخش آخر ماموریت حمل و نقل پایدارسازی گود برج میلاد را داشتیم که سرجمع نقد و غیر نقد۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پرداختند و تا پایان شهریور بیش از ۹۱ درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان برای ازادراه شوشتری، ۱۰۰ میلیارد تومان برای بزرگراه بروجردی و ۱۰۰ میلیارد تومان لرای ادامه یادگار امام مصوب کردیم، بابت تملک ها و تفاهم هایی که داشتند، در ازادراه شهید شوشتری ۱۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون پرداخت شده که نقد نبوده و برای بزرگراه شهید بروجردی ۷۰ میلیارد تومان نقد و ۱۳ میلیارد تومان به صورت میلگرد پرداخت شده و برای پروژه یادگار امام ۳ میلیارد و ۵۲۸ تومان نقد پرداخت شده است. شهرداری برای این سه پروژه ۵۱ میلیارد حواله غیر نقد و  ۱۵۰ میلیارد تومان برات کارت پرداخت کرده است، در این ۳ پروژه ۵ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: درباره تقاطع غیر همسطح نواب و تندگویان سر جمع غیر نقد و نقد ۲۹ میلیارد تومان پرداخت شده است، پروژه ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ‌و انتظار می رود این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود. درباره پایانه شرق نیز باتوجه به تذکراتی که داده شده انتظار می رود اقدامات بهتری اتفاق بیفتد، درباره احداث دسترسی نمایشگاه شهر آفتاب فقط ۲۰۰ میلیارد حواله صادر شده و پروژه هنوز صادر نشده است برای خرید ون از محل منابع عمومی و کمک به بهسازی ناوگان تاکسیرانی هیچ پرداختی نداشته است و برای احداث پارکینگ محله ای علارغم تخصیص ۱۲۵ میلیارد تومان فقط ۹ میلیارد تومان پرداخت شده است، همچنین برای کمک فنی و اعتباری برای جایگزینی موتورسیکلت ها اقدامی انجام نشده است.
آخوندی درباره ماموریت محیط زیست، تصریح کرد: برای خرید مخازن پسماند تا این لحظه هیچ اتفاقی نیفتاده است و گفته شده در مراحل عقد قرارداد است اما پرداختی وجود نداشته، در احداث فاز اول مسیر طبیعت پرداخت داشتیم، توسعه احداث بوستان مادر و کودک هیچ پرداختی نشده است، درباره احداث بوستان در محلات فاقد بوستان از ۸ میلیارد و ۷۰۰ تومانی که تخصیص دادند دو بوستان در منطقه ۱۰ و ۱۷ درحال ساخت است. دو کد پروژه ورودی شرق و جنوب تهران در شورا درحال بررسی است، خرید ماشین آلات پسماند ۳۶ میلیارد تومان از ۵۴ میلیارد تومان پرداخت شده است، اتفاقی هم برای ورود ماشین آلات تخصصی نیفتاده است، درباره طرح جامع مدیریت پسماند ۳۹ میلیارد تخصیص داشتیم اما پرداخت صفر است، ایجاد واحدهای پردازش مکانیزه ۱۸ میلیارد تومان پرداخت شده و ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داریم، دو کد پروژه احداث کارخانه کاهش دفن زباله و ایجاد زیرساخت شهرک دسکاند شروع نشده و برای ساماندهی دره فرحزاد هم پرداخت خوبی داشتیم و هم پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: احداث ۵ ایستگاه آتش نشانی با ۹۵ میریار تومان مصوب کردیم پرداختی ۶ ماهه، یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان است. ۳ ایستگاه تخریب و نوسازی را ۶۰ میلیارد تومان مصوب کردیم و پرداختی صفر است و ۹ سوله بحران را با ۷۳ میلیارد تومان مصوب کردیم که پرداختی هم صفر است.
آخوندی افزود: خرید ماشین آلات، احداث ایستگاه شهرری و بیهقی و .. . را براساس برنامه پرداخت کرده است، طبق تبصره بودجه درامد اختصاصی باید وارد خزانه شود و بدون دخل و تصرف به حساب آتش نشانی برگردد تا آتش نشانی بتواند کار را انجام دهد، دوستان در شهرداری می گویند ما این را به آتش نشانی پرداخت نمیکنیم که مراقبت شود آتش نشانی در محلی دیگر هزینه نکند درحالی که طبق تبصره باید این اقدام شود. در احداث پایگاه های مدیریت بحران، هیچ پرداختی اتفاق نیفتاده است. 
وی گفت: در مأموریت شهرسازی، به غیر از باغ راه حضرت زهرا ۳۰ میلیارد ‌تومان نقدینگی پرداخت شده، بقیه موارد هیچ پرداختی نداشتند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پیشنهاداتی، گفت: از شهرداری تهران می خواهیم هرگونه اقدامی را برای افزایش اعتبار، تخصیص و جابه جایی انجام دهد حتما از شورا مصوبه گیرد. بودجه مصوب نمیکنیم که شهرداری براساس علایق خود تغییرات ایجاد کنند.
آخوندی افزود: پرداختی ها باید براساس پروژه ها باشد، شهرداری باید به پروژه ها تخصیص نقدینگی دهد. همچنین براساس تخصیص و ابلاغ عمل کنند، خارج از این عمل نکرده و تشخیص ندهند کجا بیشتر و کجا کمتر پرداخت کند.
وی تصریح کرد: باید طراحی سامانه ها به صورتی باشد که بتوانیم گزارش دقیق و درستی دریافت کنیم و مشخص باشد به هر پروژه چه میزان پرداختی انجام شده، این امر‌ کمک می‌کند شورا بهتر نظارت کند درحال حاضر شهرداری خود نمی داند به هر پروژه چه میزانی پرداخت کرده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: